Boekmarketingstrategie – jouw eigen merk

boekmarketingstrategie: jouw eigen merk

Als auteur is het opbouwen van je eigen merk essentieel om zichtbaar te worden en je lezerspubliek te vergroten. Een sterk auteursmerk helpt je om je te onderscheiden in de overvolle boekenmarkt. Hier zijn enkele praktische stappen om aan je merk te werken. Wie ben jij als schrijver? Begin met een duidelijk beeld van wie […]

Boekmarketingstrategie: netwerken

Boekmarketingstrategie: netwerken

Hoe kan je netwerken leuk maken? Vaak wordt netwerken gezien als een noodzakelijke maar vervelende taak. Het beeld van stijve zakelijke bijeenkomsten en geforceerde gesprekken spreekt mij zelf ook niet aan, maar toch is het best mogelijk om samenwerken leuk te maken. Persoonlijk ben ik er zelf dol op. In mijn uitgeverij werk ik veel […]

Boekmarketingstrategie: een marketingkalender

boekmarketingstrategie: marketingkalender

Van veel auteurs hoor ik dat ze boekpromotie lastig vinden en niet weten hoe en waar ze kunnen beginnen. Vandaag deel ik een nieuwe tip met jullie: het maken van een marketingkalender. Zelf heb ik er ook een gemaakt voor mijn uitgeverij, de Droomvallei, en voor de boekmarketingcursussen. Waarom is dit zo belangrijk en hoe […]

Boekmarketingstrategieën: data analyse

boekmarketingstrategieën: data analyse

Als schrijver is het belangrijk om je publiek te begrijpen en je strategieën aan te passen op basis van hun gedrag en voorkeuren. Hiervoor is data-analyse een waardevol hulpmiddel om inzicht te krijgen in het succes van je website, sociale media en verkoopkanalen. Door in de data te duiken, kun je ontdekken wat werkt en […]

Maak je boek zichtbaar: recensies

maak je boek zichtbaar: recensies

Als auteur weet je hoe waardevol recensies zijn voor het succes van je boek. Ze bieden niet alleen sociale bewijskracht voor potentiële lezers, maar helpen ook om je boek hoger te laten ranken op online platforms zoals Amazon en Hebban. Maar het krijgen van recensies kan lastig zijn. Gelukkig zijn er creatieve manieren om lezers […]

Maak je boek zichtbaar: e-mail marketing

e-mail marketing

Als auteur is het essentieel om diverse marketingkanalen te benutten om je boek onder de aandacht te brengen en je publiek te bereiken. Eén van de krachtigste tools die je hiervoor kunt inzetten, is e-mailmarketing. Waarom kan e-mail marketing helpen? Het is een persoonlijke manier om in contact te komen met je lezers. In tegenstelling […]

Maak je boek zichtbaar: een #challenge

maak je bek zichtbaar: #challenge

In de wereld van boekmarketing draait alles om zichtbaarheid en betrokkenheid. Als auteur, bijvoorbeeld van Droomvallei Uitgeverij begrijp je waarschijnlijk hoe belangrijk het is om je boek onder de aandacht te brengen en lezers te betrekken bij je verhaal. Dat kan je doen door het starten van een Instagram #challenge (hashtagchallenge). Ik schreef meer artikelen […]

Maak je boek zichtbaar: ontmoetingen

maak je boek zichtbaar: ontmoetingen

Onlangs was ik te gast op een festival voor schrijvers: Boekgerei in Woerden. Ik had daar een stand met enkele van auteurs van Droomvallei Uitgeverij (Charlotte Doornheim, Thea van Bodegraven en Yvonne Kersten, die kort haar net uitgekomen thriller aan de deelnemers mocht voorstellen). De inloop was vanaf 12 uur en ver na vijven (het […]

Maak je boek zichtbaar – samenwerken

maak je boek zichtbaar: samenwerken

Heb je moeite om je boek onder de aandacht te brengen? Soms kan de oplossing heel makkelijk zijn. Een leuke manier om je boek te promoten, is door samen te werken met lokale ondernemers. Dit artikel laat zien hoe zo’n samenwerking eruit kan zien en wat het jou en je boek kan brengen. Wat is […]

Maak je boek zichtbaar – polls op instagram

polls op instagram

De Kracht van Sociale Media: Vind en Betrek je Ideale Lezer. Sociale media kunnen een krachtig hulpmiddel zijn in deze zoektocht, mits correct gebruikt. Verrassend genoeg is een van de meest effectieve strategieën wellicht iets wat je nog niet hebt geprobeerd: het gebruik van polls op Instagram om directe feedback van je lezers te krijgen. […]