Boekmarketingstrategie: visuele boekmarketing

Boekmarketing is heel belangrijk voor auteurs als middel om je boek nog beter zichtbaar te maken. Daarbij is visuele boekmarketing onmisbaar. Ik leg in dit blogbericht uit waarom dat zo is en hoe je daaraan kunt werken. Wat is visuele boekmarketing? Visuele boekmarketing is het strategisch inzetten van beeld om je boek te promoten en […]
Boekmarketing in 1 minuut: Hebban

Als auteur wil je niets liever dan dat jouw boek zichtbaar is voor je lezers. Maar hoe zorg je daarvoor? In korte tips laat ik zien welke mogelijkheden er zijn. Het Nederlandse boekenplatform Hebban biedt een krachtig hulpmiddel om jezelf als auteur zichtbaar te maken en een band op te bouwen met je lezerspubliek. Ik […]
Boekmarketing in vijf minuten: e-mailhandtekening

Als auteur is het belangrijk om herkenbaar over te komen, zelfs in je e-mails. Een goede e-mailhandtekening is een eenvoudige tool om je branding te versterken en je lezers naar je boek(en) te leiden. In deze blog leg ik uit hoe je een e-mailhandtekening maakt, wat je erin kunt opnemen, en hoe je dit instelt […]
Boekmarketingstrategie: Linkedin

LinkedIn is niet alleen een netwerkplatform voor zakelijke professionals, maar ook een handig platform voor auteurs. Het biedt de mogelijkheid om jezelf en je werk professioneel te presenteren en tegelijkertijd een breed netwerk op te bouwen. Hier lees je hoe LinkedIn effectief ingezet kan worden door auteurs, inclusief de voor- en nadelen en praktische toepassingen. […]
Boekrecensies: hoe kan je ze gebruiken?

Het is weer tijd voor een snelle marketingtip over boekrecensies. Als auteur heb je vast veel recensies ontvangen voor jouw boek. Als je die nog niet hebt, ga er dan snel achteraan, want boekrecensies zijn heel belangrijk. Boekrecensies gebruiken in je marketing Boekrecensies zijn een belangrijk onderdeel van het succes van een boek. Ze bieden […]
Boekmarketing in een minuut – bedankje

Boekmarketing in een minuut: reageren op reacties
Boekmarketing in een minuut – plannen

Boekmarketing in een minuut: reageren op reacties
Boekmarketing in een minuut – reageren

Boekmarketing in een minuut: reageren op reacties
Boekmarketing in een minuut – citaten

Boekmarketing in een minuut: het gebruik van citaten
Boekmarketingstrategie: schrijver en AI

Met de deelnemers aan de Magische Marketing Master kregen we het over de relatie tussen schrijver en AI zoals ChatGPT, waarbij teksten worden geschreven met behulp van kunstmatige intelligentie. Dit kwam aan de orde in de wekelijke samenwerksessie, een soort stok achter de deur om echt tijd te besteden aan je boek of boekmarketing. Maar […]