Voor jou als auteur is zichtbaarheid van je boek heel belangrijk. Daarom deel ik tips hoe je dat voor elkaar kunt krijgen: boekmarketing in een minuut. Ik ben Esther van der Ham, eigenaar van Droomvallei Uitgeverij en auteur/illustrator van vele boeken voor kinderen en volwassenen. Ik deel graag mijn kennis en ervaring op het gebied van boekmarketing met jou, om zo je boek NOG meer zichtbaarheid te geven.
De tip van vandaag: stuur een bedankje
Boekmarketing in een minuut: bedankje
Een bedankje laat je lezers zien dat je hun inspanningen en steun waardeert. Dit kleine gebaar kan een grote impact hebben op hoe lezers jou en je werk waarnemen, waardoor ze meer geneigd zijn om toekomstige boeken te kopen en aan te bevelen bij anderen. Verplaats je altijd in een ander. Vind jij het leuk om een bedankje te krijgen als je iets voor een ander hebt gedaan? Vast wel. Dus vandaar deze tip.
Wat kan je doen
Stuur je bedankje kort nadat je de recensie hebt gelezen. Dit toont aan dat je actief betrokken bent en waarde hecht aan lezersfeedback.
Gebruik de naam van de recensent of blogger(snaam) en refereer specifiek aan een punt dat ze in hun recensie hebben genoemd. Dit toont aan dat je hun commentaar echt hebt gelezen en gewaardeerd.
Zelfs als de recensie kritiek bevat, blijf dankbaar en positief in je reactie.
Afhankelijk van waar de recensie is gepost, kun je een e-mail sturen, een commentaar achterlaten, of zelfs een kleine handgeschreven notitie versturen als het contact meer persoonlijk is.
Voorbeeldbericht
Context: Een lezer heeft een positieve recensie over je boek gepost op Goodreads.
Tekst van het Bedankje: “Hallo [Naam], ik wilde je even persoonlijk bedanken voor je prachtige recensie van [Boektitel] op Goodreads. Het betekent veel voor me om te horen dat je genoten hebt van het verhaal en de karakters. Jouw feedback is ongelooflijk waardevol. Bedankt voor je steun en blijf lezen! Hartelijke groeten, [Jouw Naam]”
EN jij bedankt voor het lezen van dit blogje. Ik hoop dat je er veel aan hebt!
Wil je meer tips? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.
Wil je meer weten over boekmarketing? Schrijf je dan in voor de Magische Marketing Master of voor een losse module naar keuze.